آکواریوم آبشور و مرجانی
آکواریوم آبشور و مرجانی

آکواریوم آبشور (اقیانوسی)

موجودات آبزی آبشور نیازهای خاص و متعددی برای ادامه حیات دارند و به همین دلیل ، برای نگهداری این آبزیان در شرایط محدود به آکواریوم ، باید با علم به نیازهای این موجودات ، اقدام به ساخت آکواریوم کنیم.

آکواریوم آبشوردر همه اکوسیستم های آبزی ، اولین و مهم ترین مورد که برای ایجاد محیط سالم ، واجب و ضروری است ، ایجاد چرخه نیتروژن (چرخه ازت) و تصفیه آب از مواد آلی از خانواده نیتروژن میباشد. با تکمیل این چرخه و ایجاد زیرساختهای مناسب حذف آمونیاک، ماهی ها و موجوات داخل آکواریوم آبشور ،از سموم تولید شده توسط خود موجودات زنده که با ادرار و مدفوع آنها به آب وارد میشود در امان می مانند .

دومین مورد بسیار ضروری ، ایجاد یک سیکل کامل جریان سینوسی در آکواریوم است چرا که آبزیان اقیانوسی با جریان زیاد آب ، میتوانند تغذیه کنند ، تکثیر شوند و سالم بمانند.

سومین مورد ، نور کافی و مناسب اکوسیستم آبشور است . این نور بر پایه علم به نیازهای موجودات زنده داخل آکواریوم ساخته شده و میتواند همه نیازهای این موجودات را که به نور خورشید وابسته هستند فراهم کند. همه موجودات به این عامل مهم و حیاتی نیاز دارند مخصوصا اگر ، بخش اعظم انرژی سوخت و ساز بدن آنها با فتوسنتز تامین شود.

چهارمین مورد ، ساختاری برای حس آرامش و امنیت این موجودات است که با شناخت از سبک زندگی آبزیان ، با صخره چینی مناسب و بستر ماسه ای مناسب ، فضایی را به جهت لانه سازی و ساخت مخفی گاه ایجاد کرد. چرا که آبزیان و ماهی ها به شکل ذاتی در تاریکی شب باید خود را مخفی کنند تا توسط شکارچیان در شب ، شکار نشوند و نبود این لانه ها و مخفی گاه ها ، باعث ایجاد استرس و در نهایت ضعیف شدن و مرگ ماهی ها میشود.

آکواریوم مرجانی

 

ادامه دارد

ثبت دیدگاه


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
این محصول را به دیگران پیشنهاد می دهم.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.